1.9.13

Arlanda

Arlanda, det är en flygplats som känns lite som ett andra hem vid det här laget.
Jag tänker inte klaga, det är så många som har spenderat så många fler timmar här än jag.

Nu är jag påväg hem från ett styrelsemöte i Stockholm och på torsdag ska jag tillbaka för ett ungdomsseminarium för att åter åka hem på fredag. Den nionde åker jag till Irland och hem igen den 16:e.
I oktober åker jag till Barcelona och i November ska jag till Sthlm för ett nytt styrelsemöte.
Man kan väl säga att jag ändå är en människa på resande fot, vilket jag tycker passar mig alldeles utmärkt.
Flygvapenfrivilliga och andra frivilliga försvarsorganisationer är den största bidragande faktorn till att man snurrar runt, det är styrelsemöten och kurser hit och dit. Sen är jag väldigt förtjust i att resa vilket innebär att jag på mindre än loppet av 365 dagar kommer jag att ha rest 4 gånger.

I december 2013 åkte jag och en kamrat ner till Amsterdam, i maj åkte jag till Trapani, Sicilien för att träna kampsport. Sen känner ni ju redan till mina två kommande resor: Dublin nu i september; och Barcelona i oktober =)

Arlanda, kära Arlanda, jag tycker inte om att behöva sova här om nätterna, men på dagarna är Arlanda ett "välbekant ansikte". Det välkomnar mig, och jag välkomnar de timmar då jag spenderar på Artlanda, för det betyder oftast att jag ska vara med om ett äventyr, eller har varit med om ett äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade