19.3.12

Universitetskurser

Uj uj uj, det finns alldeles för många bra kurser som jag vill gå. Jag har bestämt mig för att ta ytterligare ett år med bara fristående kurser innan jag hoppar på Psykologi kandidat =)

En del av kurserna som jag suktar för kommer säkert att ingå i psykologi kandidat, om inte annat kommer jag förmodligen få glida in på ämnet. Men då blir det ju bara lite lättare för mig när jag väl börjar programmet.
Så, vad är det jag vill gå till HT-12? Än så länge har jag bara anmält mig till några få kurser. Funderar på att söka några distanskurser längre söderut också... vi får se vad som händer...

Kognitiv psykologi 7.5 hp
Socialpsykologi I 7.5 hp
Psykologins områden och biologiska bas 7.5 hp
Utvecklingspsykologi 7.5 hp
Attityd och beteendepåverkan 7.5 hp
Kvinnligt ledarskap 15 hp
English for professional purposes 7.5 hp

Den sista kursen är enbart för att träna upp engelskan ifall jag uppfyller min dröm om att studera ett år utomlands. Trinity College i Dublin skulle nog vara en upplevelse, det är tillräckligt exotiskt för mig. Men jag skulle banne mig inte tacka nej till att studera i Nya Zeeland en termin eller två...

Sen har jag ju bestämt mig för nåra kurser som jag vill gå till vårterminen 2013 =)
Exempelvis "Ledarskapets psykologi", "Etik, ledarskap och lärande" och "Kritiskt tänkande kring värdegrundsfrågor" - det låter riktigt, riktigt lockande för den ledarskaps- och psykologifantast som jag är.

Med en inblick på mina studier lämnar jag er för denna gång
Allt väl
Helena Dahlén

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade